Gældende for forholdet mellem lejer og butikken:
Lille Smil
Østergade 16
9690 Fjerritslev
CVR: 44338858
FØR DIN LEJEPERIODE BEGYNDER
BOOKING
Reoler kan bookes her på vores hjemmeside www.lillesmil.dk.
FORTRYDELSESRET
Når du har booket en stand hos Lille Smil, har du 14 dags fortrydelsesret. Ønsker du at gøre brug af denne, kræver det, at du møder op i vores butik, hvor du kan få pengene retur for leje af reolen. Bemærk, at såfremt din lejeperiode starter indenfor 14 dage fra den dag, du booker, fraskriver du dig din 14 dages fortrydelsesret. Ligeledes ophører fortrydelsesretten, når der mindre end 14 dage til din lejeperiode begynder.
PRISER
Priserne angivet på hjemmesiden er inklusiv moms.
KOMMISSION
Vores kommission fratrækkes automatisk opgørelsen af dit samlede salg, inden fortjenesten udbetales til dig.
ERHVERVSDRIVENDE
Hvis du påtænker at sælge ting fra din reol, som hører ind under eget erhverv, skal det oplyses ved booking samt godkendes af Lille Smil. Ligeledes, hvis du vil sælge varer fra en momsregistreret virksomhed. Du er selv ansvarlig for at indberette korrekte oplysninger til SKAT.
OPSTART
Når reolen er booket, kan du fylde den med dine varer fra 1 time inden lukketid dagen før lejeperiodens start, dvs. tirsdag til fredag fra kl. 15:30 og lørdag fra kl. 12.00. Lille Smil kan uden varsel leje reolen ud til en anden, hvis du uden forudgående aftale ikke har opstillet sine varer i løbet af den første dag af lejeperioden.
1 uges reolleje er 5 dage. Lille Smil forbeholder sig retten til at holde ekstraordinært lukket ved sygdom eller lignende. Reolen må ikke flyttes, og der må ikke fastgøres ting til reolen. Herudover er det ikke tilladt at placere varer uden for egen reol – disse vil blive fjernet uden varsel. Har du behov for plads til større ting, såsom barnevogne, autostol, højstol osv. er det muligt at tilkøbe gulvplads.
Det er vigtigt, at du selv sørger for, at alle varer er mærket korrekt med din unikke stregkode og påskrevet pris. Du kan enten påsætte klistermærke med stregkoden direkte på din vare eller på et manilamærke eller lignende, som du sætter på med en snor. Du er velkommen til at hente stregkoder i god tid inden, din lejeperiode begynder, så du kan klargøre dine ting hjemmefra.
STANDARD FOR VARER & BUTIK
De varer, du sælger, skal være i en fin stand og nyvaskede/rengjorte. Det er ikke tilladt at sælge varer med synlige huller, defekter, pletter eller lignende. Hvis du vurderer, at der er forhold ved varen, som er af mindre betydning, skal du stadigvæk gøre kunden opmærksom på dette – eksempelvis via en kort tekst ved prismærket.
UNDER DIN LEJEPERIODE
VARESIKRING
Butikken har videoovervågning. Lille Smil kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer, og Lille Smil er ikke erstatningspligtig ved brand- og vandskade. I forbindelse med brand, vand eller indbrudstyveri kan din indboforsikring eventuelt dække dit tab – kontakt dit forsikringsselskab for mere information.
EJENDOMSRET & VAREBETINGELSER
Sælger er alene ansvarlig for at have uindskrænket ejendomsret og ret til at sælge varerne på reolen. Det er ikke tilladt at sælge ulovlige kopivarer, sikkerhedskompromitterende- eller sundhedsskadelige varer. Ligeledes ønsker vi ikke at have varepartier købt fra Wish, Ebay etc. med henblik på videresalg hos Lille Smil. Det er heller ikke tilladt at lægge visitkort eller anden markedsføring på standene. Hvis du ønsker denne slags markedsføring – så tag en snak med os omkring et alternativ. Overtrædelse vil medføre bortskaffelse af disse varer og effekter uden varsel. Lille Smils medarbejdere har desuden ret til at afvise eller bortskaffe varer, som vurderes, ikke at leve op til butikkens standard – se blandt andet ovenfor.
ORDEN & OPFYLDNING
Du er som udgangspunkt selv ansvarlig for din reol. Det vil sige, at du selv rydder op jævnligt, så reolen hver morgen fremstår pæn og ryddelig. Oftest er det kun nødvendigt for dig at komme hver 1. gang i ugen. Du er velkommen til at fylde op med varer så ofte, du ønsker. Det koster 10 kr., hvis du skal have printet ekstra stregkoder (pr. ark), når du vil tilføje flere varer til din reol. Du har også mulighed for at tilkøbe vores service, hvor vi rydder op på din reol.
VARER UDEN PRISMÆRKE & ÆNDRING AF PRIS
Hvis en vare mister sit prismærke eller findes i butikken efter din lejeperiode er slut, vil den blive placeret i et særligt område med varer uden prismærke i butikken. Det er derfor en god idé at holde øje med, om man kan genkende noget i dette område. Varer uden prismærke opbevares i området i minimum 14 dage, hvorefter de tilfalder Lille Smil, som frit kan donere, bortskaffe eller sælge dem. Ønsker du at ændre en pris på en vare undervejs, skal der sættes et nyt prismærke på varen. Overstregede priser er ugyldige af sikkerhedsmæssige årsager.
UDSALG FRA DIN REOL
Du har mulighed for at holde udsalg fra din reol. Du skal blot give Lille Smils medarbejdere besked herom, så de kan registrere rabatten i kassesystemet.
EFTER ENDT LEJEPERIODE
TØMNING AF REOL
Reolen skal være tømt senest en time inden lukketid på lejeperiodens sidste dag. Dvs. senest tirsdag til fredag kl. 15.30 og lørdag kl. 12.00. For at kunne tømme din reol skal du fremvise gyldigt ID. Du er selv ansvarlig for at tømme reolen (også for bøjler) medmindre, du har tilkøbt nedtagning. Det er vigtigt, at alle prismærker bliver siddende på varerne, når reolen tømmes, da varer uden prismærker ikke må tages ud af butikken. Lille Smils medarbejdere har ret til at kontrollere varerne inden, de forlader butikken.
Er reolen ikke tømt rettidigt, vil Lille Smil pakke varerne ned, hvilket koster 250 kr. Du har mulighed for at tilkøbe nedtagning ved lejeperiodens start- læs mere om dette på hjemmesiden. Hvis ikke tømning af reolen er påbegyndt senest ti minutter før ovenstående tidspunkter, vil personalet begynde at tage reolen ned og dette koster altså 250 kroner. Varerne vil blive opbevaret i en uge, hvorefter de tilfalder Lille Smil.
UDBETALING AF DIN FORTJENESTE
Efter aftale udbetaler Lille Smil % af det samlede salg til dig. Udbetalingen sker til din bankkonto. Vi udbetaler tilgodehavender pr. måned (fra den 4. til den 3.) Dette vil sige, at du kan forvente at dit tilgodehavende er på kontoen senest den 6.
Hvis nogle af dine glemte varer bliver solgt i butikken 14 dage efter lejeperiodens ophør, skylder Lille Smil dig penge efter afregningen. Udbetalingen af fortjeneste skal ske senest 30 dage efter lejeperiodens ophør.
FORTROLIGHEDSPOLITIK
Lille Smil forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi afslører derfor ikke information om kunder/brugere til tredje part, medmindre dette er nødvendigt for at implementere en transaktion eller øvrige dele af virksomhedens drift. Forretningen sælger ikke dine informationer til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.